Glimlachende vrouw in een groene blazer en witte top, die houten keukengerei vasthoudt tegen een roze achtergrond. Haar energieke uitstraling symboliseert creativiteit en ondernemerschap. Net zoals je in de keuken een recept volgt voor succes, werkt een winstgevende funnel volgens een slim en doordacht proces om klanten stap voor stap naar een aankoop te begeleiden.

Een winstgevende funnel bouwen voor ondernemers

Als ondernemer draag je tig verschillende petten. Dat is best veel. Je leert gaandeweg van alles een beetje, maar sommige dingen blijven gewoon ingewikkeld. Gelukkig zijn er verschillende experts op verschillende gebieden om je beter te leren ondernemen.

Een winstgevende funnel bouwen is een essentieel onderdeel van een succesvolle online business. Een funnel is een trechter die ervoor zorgt dat iemand stap voor stap kennismaakt met je bedrijf, product of dienst. Het doel is dat diegene uiteindelijk iets bij je koopt. Klinkt best makkelijk en logisch, maar in de praktijk blijkt het voor veel ondernemers een uitdaging.

De uitdaging voor Linda

Mijn klant Linda heeft een prachtig bedrijf: Any Dress, een modevakschool met zowel live lessen als online waardevolle cursussen. En zij gebruikt funnels om haar klantenreis te automatiseren. Haar klanten beginnen vaak met een klein product, waarna ze hen op een laagdrempelige manier meeneemt in haar wereld. Ze wil dat mensen haar leren kennen, haar vertrouwen en cursisten uiteindelijk zelf prachtige creaties laten maken en met trots dragen. Dit zorgt ervoor dat klanten vaker iets bij haar kopen en echt tevreden zijn met hun aankopen.

Linda adverteert met een gratis e-book en vanuit daar komen mensen in haar funnel terecht. Dit proces gaat automatisch. Er stond al een goede basis, maar er werd te weinig omzet uit gehaald. De funnel had optimalisatie nodig.

De oplossing: een winstgevende funnel bouwen

Mijn handen jeukten om die funnel aan te pakken en uit te breiden. Want daar zag ik kansen. De funnel was vrij kort met weinig e-mails. Als je je als ondernemer richt op consumenten, mag de klantreis langer zijn. Linda gaf me een lijst met haar blogs en vroeg of ik daar iets moois van kon maken. Challenge accepted!

Ik dook in haar content, haalde de meest waardevolle stukken eruit en bouwde daar een ijzersterke, winstgevende funnel omheen. Wat gebeurde er? Alles kwam op z’n plek. Haar verhaal werd helder, logisch en aantrekkelijk voor haar ideale klant. Net als een perfect passend patroon voor een jurk: je kunt wel met standaardpatronen werken, maar maatwerk zorgt voor het beste resultaat.

De opluchting... Je hoeft het niet zelf te doen

Wat Linda het meest fijn vond? Dat zij het niet allemaal zelf hoefde te doen. Want ja, al die petten die je als ondernemer draagt, zijn leuk en leerzaam, maar sommige dingen kun je beter uitbesteden. Tijd en energie zijn niet oneindig, en slimme keuzes maken zorgt ervoor dat je kunt focussen op wat jij het allerliefste doet.

Wil jij ook een winstgevende funnel bouwen?

Zit jij nu in dezelfde situatie als Linda? Wil je een funnel die werkt zonder dat jij zelf uren aan het puzzelen bent? Dan help ik je graag!

Ik bouw een winstgevende funnel, helemaal afgestemd op jouw business en klanten.

Meer leren over funnels?

Wil je meer weten over funnels en hoe ze werken? Lees dit handige artikel over wat een funnel is en hoe het werkt en ontdek hoe je er een kunt inzetten voor jouw bedrijf.